AKP MEDYASININ DİNLEME VE FİŞLEME SKANDALLARI

AKP MEDYASININ DİNLEME VE FİŞLEME SKANDALLARI

POSTMEDYA - ANALİZ HABER

 

İngiltere'de 2009 yılında medya patronu Rupert Murdoch'un bulvar gazetesi News of the World'ün merkezinde olduğu bir dinleme skandalı ortaya çıkmıştı. News of the World, Prens William’dan oyuncular Gwyneth Paltrow, Jude Law’a, eski İngiltere Başbakan Yardımcısı John Prescott’a kadar binlerce kişiyi dinlemiş, ünlülerin cep telefonu mesajlarını da hacklemişti. Murdoch gibi dünya devi bir medya patronu, ilk kez büyük bir kriz yaşıyor, itibarı sorgulanır hale geliyordu. Dinleme skandalı hem İngiltere'de hem de dünya genelinde büyük yankı uyandırdı. Zira Murdoch, dünya genelinde 9 uydu televizyon şebekesi, 100 kablolu kanal ve 175 gazetesinin içinde bulunduğu 55 milyar dolarlık bir medya gurubuna sahipti. (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12041421.asp

40 yıldır İngiltere'de medyanın en güçlü aktörlerinden biri olarak varlık gösteren Rupert Murdoch ve oğlu James Murdoch, 19 Temmuz 2011'de dinleme skandalı nedeniyle ilk kez İngiltere parlamentosunda bir komisyon önünde milletvekillerine ifade verdi. (http://www.bbc.co.uk/turkce/haberler/2011/07/110719_murdoch_hearing.shtml)

Murdoch, News of the World'ü kapatmıştı ancak bu, skandalın üstünü örtmeye yetmemişti. Rupert Murdoch’a ait News of The International gazetesinin eski genel yayın yönetmeni Rebekah Brooks telefon dinleme skandalıyla ilgili olarak 14 Mart 2012'de ikinci kez gözaltına alındı. Rebekah Brooks'un 43 yaşındaki Brooks eşi Charlie Brooks dahil 5 kişiyle beraber 2011'in Temmuz ayında kapatılan gazetede adaletin işleyişine engel olmak suçlamasıyla gözaltına alınmıştı. İngiliz polisinin soruşturması kapsamında gözaltına alınanların sayısı 23’e yükseldi.   (http://dunya.milliyet.com.tr/murdoch-un-gozdesi-yine-gozaltinda/dunya/dunyadetay/14.03.2012/1514970/default.htm)

1-002.jpeg

 

Dinleme skandalları nedeniyle zor günler geçiren Murdoch, bir yandan da Türk medyasında yatırımlarını artırmak hedefindeydi ve hedefini Sabah-ATV medya grubunu Çalık Grubu'ndan almak olarak belirledi. Dünyanın medya imparatoru olduğu iddia edilen Murdoch, her krizde Yahudi gazetelerinin anti-İsrail tutumu içinde olmakla suçlayacak ve İsrail’in Gazze’ye düzenlediği saldırıyı yeterince pro-İsrail perspektifi ile vermeyen CNN ve Associated Press (AP) haber ajansını da eleştirecek kadar İsrail'e bağlılığı tescilli bir isimdi. (http://www.zamanamerika.com/index.php/tr/gundem2/item/3110-murdoch-yahudi-gazetelerini-dahi-anti-israilci-yapt)

Musevi olmamasına rağmen İsrail'e bağlılığı nedeniyle Yahudi olarak bilinen Murdoch, Türk medyasında da büyümek istiyordu. 

2-036.jpg

 

Sabah-ATV'yi alabilmek ve medyadaki yatırımlarını anlatabilmek için 7 Mart 2012'de, Başbakanlık Merkez Bina'da Başbakan Tayyip Erdoğan'la bir araya geldi Murdoch. Talibi olduğu Sabah Gazetesi bu görüşmeyi, "Erdoğan Rupert Murdoch'ı kabul etti" başlığı ile duyurdu.  Murdoch ziyarete eli boş gelmemiş, Erdoğan'a Şeyh Abdullah'a ait, 1933 yılında basılan "The Empty Quarter" isimli kitabı hediye getirmişti. (http://www.sabah.com.tr/Gundem/2012/03/07/erdogan-ruppert-murdochi-kabul-etti)

Medya siteleri, Erdoğan’ın Murdoch'u dinleme skandalı ile zor durumda olduğu bir dönemde kabul etmesini, "Murdoch ATV-Sabah için ilk sinyali verdi" başlığı ile duyurdu. (http://www.gazeteciler.com/gundem/murdoch-atv-sabah-icin-ilk-sinyali-verdi-48679h.html)

Ancak Murdoch'ın Sabah-ATV'yi almak için neden Başbakan Erdoğan'la neden görüştüğü sorgulanmadı. Tıpkı, mahkeme kararına rağmen başlatılmayan İkinci Yolsuzluk Operasyonu'nda ortaya çıkan Sabah-ATV'yi Çalık'tan almak için işadamlarının oluşturduğu 100'er milyonluk imece organizasyonunu sorgulanmadığı gibi... (http://www.postmedya.com/sabahta-patron-degisti-ama-ceo-degismedi-92069h.htm)

3-026.jpg 

 

Erdoğan-Murdoch görüşmesinin ardından medyada sık sık "Yılın medya bombası patladı! Çalık'ın elindeki ATV ve Sabah Gazetesi'nin satıldığı öne sürüldü. Alıcı ise Fox'un sahibi Murdoch oldu" şeklinde haberler yayınlandı. Ancak taraflar rakamda anlaşamayınca, Sabah-ATV Grubu, Çalık'ın elinde kaldı. Eğer rakamda anlaşılmış olsaydı, Sabah-ATV grubu bugün muhtemelen İngiltere'deki dinleme skandalının merkezinde yer alan ve İsrail tutkusu ile bilinen Murdoch'un olacaktı. Sabah'ta şu an AKP adına Cemaate saldıran aynı ekip, gazete Murdoch'ın olsaydı, şu konjonktürde AKP için kim bilir neler yazardı! (http://www.aktifhaber.com/atv-satildi-iste-kanalin-yeni-sahibi-767533h.htm)

4-026.jpg5-001.jpeg6-017.jpg

 

Tüm bunların günümüzle ilgisini merak edenler için ifade edelim; Murdoch'ın almadı ama Sabah-ATV grubu, İngiltere'deki News of the World Gazetesi gibi yasa dışı dinleme ve skandallarının merkezine oturdu. Önceki akşam, Fethullah Gülen'e ait olduğu iddia edilen telefon dinlemeleri kayıtları, https://soundcloud.com/wuattack adresinde yayınladı.  “Wake Up Attack” adlı kullanıcı tarafından yayınlanan bu kayıtlar, daha sonrada aynı hesap tarafından Twitter’da yaygınlaştırıldı. Twitter’da yaygınlaştıranlar, @esatce, @WUAttack, @gizliarsiv ve @akkulis gibi AKP'nin twitter fenomenleriydi. AKP Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Soylu tarafından koordine edilen AKP'nin twitter timi, yasa dışı olan bu kayıtları olanca hızla yaydı.  Esat Burak Uzundere'nin kullandığı @esatce adlı hesap gece saatlerinde askıya alındı. AKP medyasının ODA TV'den transfer ettiği Tutkun Akbaş'ın medyagündem adlı kara propaganda sitesi de kampanyaya öncülük etti. (http://www.medyagundem.com/yer-yerinden-oynuyor-kod-adi-ananas/)

Ve bugün bu 'Telekulak Skandalı'nın tapeleri, Sabah'ta ve küçük bulvar gazetesi Takvim'de, tam sayfa manşet olarak yayınlandı. Sabah, manşetten 'GÜLEN'İN KİRLİ AĞI' ifadelerini kullanıp, "Kasetinde tüm karanlık ilişkilerini kendi ağzıdan itiraf etti' derken, Takvim ise, 'Tapetaklak' manşetinin altında, 'Takke düştü kel göründü' diyerek, işadamlarının fotoğraflarını yayınladı. 

Rakamda anlaşılsaydı ve İsrail tutkunu Murdoch, satın alsaydı, Sabah yine bu "TELEKULAK SKANDALI'na imza atar mıydı acaba?

Biz şundan eminiz ki, basın tarihinde hiçbir gazete, iktidar ve istihbaratla bu kadar içiçe geçmedi, gazeteciliği ayaklar altına almadı. Sabah grubu, sırf AKP'nin yolsuzlukları örtebilmek için her türlü hak ve hukuku ayaklar altına alarak gazetecilik ahlakını katletti. 

Canice katledilen gazeteciliğin naaşı ortada duruyor.

Emeği geçen duayen gazeteciler, naaşı kaldırıp ilk saftaki yerlerini alabilir.

Malum, katiller maktülün cenazesinde ilk safta olurlar!

Sen de yorum ekle
Ziyaretçi yorumları ( Toplam 3 yorum )
ak partili16 Ocak 2014 Perşembe 17:34
sonunuz geldi gülenciler
+ 0- 0
Semih Demir15 Ocak 2014 Çarşamba 12:53
Sabah, her zaman dinlemelerin adresi olmuştu... Yine konumunun hakkını veriyor!
+ 0- 0
Mehmet Aktuğ15 Ocak 2014 Çarşamba 12:52
Sabah, 'huylu huyundan vazgeçmez' kabilinden 28 Şubat gazeteciliğine gerş döndü... Belki de hep oradaydı...
+ 0- 0
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Post Medya
Yazılım: CM Bilişim
Postmedya, Basın Meslek İlkeleri’ne uymaya söz vermiştir. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz.